Група фахівців з біомолекулярної інженерії з Каліфорнійського університету (Лос-Анджелес) розробила метод селективного знищення ракових клітин за допомогою розкладаних полімерних нанокапсул, прицільно доставляють в клітинне ядро запускає процес апоптозу білковий комплекс, повідомляє BioscienceTechnology.com. Робота опублікована в журналі Nano Today.

Розмір використовуваних як внутрішньоклітинних транспортерів нанокапсул становить менше ста нанометрів (приблизно половина розміру найдрібнішої бактерії). Кожна з них містить апоптін - володіє високою молекулярною масою білковий комплекс, виділений з вірусу анемії птахів. У здорових клітинах апоптін знаходиться в цитоплазмі, а в ракових - переміщається в ядро і запускає процес апоптозу (клітинної смерті).

Після потрапляння нанокапсули в цитоплазму її полімерна оболонка руйнується. У разі нормальної клітини це не завдає їй жодної шкоди, у той час як в пухлинної клітці вивільняється апоптін накопичується в ядрі, що тягне за собою її загибель. Експерименти in vivo на клітинах раку грудей показали, що цей метод значно знижує інтенсивність росту пухлини.

Як зазначають автори, головним достоїнством методу є його селективність і безпека - на відміну від хіміотерапії, він діє строго проти ракових клітин, не ушкоджуючи здорові, а також не несе ризику генетичних мутацій, можливих при генній терапії онкологічних захворювань.